Архів блогу

пʼятниця, 11 січня 2019 р.

Ділюся досвідом.


4 клас
Інтегрований  урок (музичне та образотворче мистецтво)
Тема:
Музичне мистецтво : «Музична казка»
Образотворче мистецтво : «Карнавал тварин»
Мета: -  надати знання про жанр оперного мистецтва , познайомити учнів із творчістю Кирило Стеценко  (із його  дитячою оперою «Котик та півник»), ознайомити з анамалістичним жанром та художниками анімалістами;
-         розвивати інтерес художників анімалістів, вміти інтерпретувати народні пісні, образно мислити під час прослуховування;
-         виховувати повагу до народної музичної творчості, та бережне ставлення до тварин.
-         досліджує використовуючи надані прилади.
Очікувані результати: після уроку учні зможуть
-         знають хто такий художник анімаліст
-         знають українського композитора Кирило Стеценко
-         активно слухати та сприймати музику
-         висловлювати свої думки , щодо прослуханого музичного матеріалу
-         спостерігає, експериментує, описує, що нового дізнався, спостерігаючи та експерементуючи
Тип уроку : інтегрований
Хід уроку
                  I.            Організаційний момент( коло вітання) « Я не хочу хвалитися але я….» (1хв.)
              II.            Повідомлення теми.(1 хв)
  Світ здавався би набагато похмурішим, якби в ньому не було… казок! Адже чарівні історії люблять усі — і малеча, і дорослі. Казки вдвічі цікавіші, коли не просто читаєш або слухаєш їхній текст, а чуєш музику — неодмінну складову музичних казок.
    Музичні казки — це опери!
-         А що таке опера?
Музичними казками можуть бути й опери, і балети, і мюзикли… І сьогодні ми помандруємо до музичної казки-опери, а також ви дізнаєтесь, як називають художника який зображує тварин, пташок.
-         А для того  щоб розпочати наш урок, ми повинні розспіватися.
Розспівка (1 хв)
           III.            Вивчення нового матеріалу. (3 хв)
-         А зараз я запрошую у «Крісло автора» Діану , яка познайомить нас з прекрасним композитором Кирило Стеценко
   Учениця: Український композитор Кирило Стеценко народився в багатодітній сім’ї. Від тата отримав хист до малярства — навчався в художній школі, а від мами і старших сестер — любов до музики та здібності до її створення й виконання. Якось маленький Кирило із захопленням змайстрував собі скрипку, з якою брав участь у родинних співочих вечорах. Та найбільше хлопець полюбляв слухати народні пісні, що їх виконували батьки.
  Усе своє життя К. Стеценко присвятив музиці, яка вирізняється щирістю, поетичністю, яскравою мелодійністю. У його доробку чимало хорових й інструментальних творів, а також багато обробок народних пісень. Був організатором Першого київського народного хору. Створив опери для дітей: «Лисичка, котик і півник», «Івасик-Телесик».
  Кирило Стеценко був зачарований природою України та її піснями - ніжними, ліричними.... Для дітей композитор написав дві опери, у яких використав народні пісні «Лисичка, котик і півник» та гра лисенят у «Вовка».
Але перед тим як прослухати оперу, ми з вами переглянимо музичну казку   https://www.youtube.com/watch?v=Ib-XVGdJVsE. ( 3 хв)
-         Чи згадали ви цю казку?  Хто є головними героями цієї казки? Хто поганий, а хто добрий? Чому ви так вважаєте?
-         Добре , ну а зараз прослухаємо фрагменти з опери Кирило Стеценко «Лисичка, котик і півник». (слухання опери)
Гра «Підбери слова до музики» (робота в парах) ( 3 хв)
-         Виберіть слова які характеризують пісню Лисички, Півня, кота.
           IV.            Розучування української народної пісні « Хто так кукуріка» ( 6 хв.) (перед тим як почати співати вчитель повинен звернути увагу на поставу дітей)
Прослухали.
-         Чи є слова в цій пісні які вам не  знайомі? ( співають 3 рази)

              V.            Кольоротерапія. ( 2 хв)
А зараз я пропоную вам відпочити, так як ми на уроці будемо працювати фарбами, я вас запрошую до нашої лабораторії.
(Діти підходять до столу на якому стоять тарілки з вершками та харчовою фарбою, біля них стакан з миючим засобом та ватними паличками)
-         Я пропоную вам вмочити ватну паличку у стаканчик з миючим засобом, а потім поводити паличкою в тарілці.
-         Що відбувається? Фарба начеб то тікає від вашої палички. Чому? (відповіді дітей, пояснення вчителя)
-         На уроках англійської мови ви вивчаєте багато різних слів, а хто знає , як перекладається слово animal ? (відповіді дітей)
-         Правильно діти, це тварини.
          А хто знає хто такі художники анімалісти?
         Анімаліст це художник , який малює тварин, птахів. На сьогоднішньому уроці   ми слухали оперу «Лисичка, котик і півник», тож я вам пропоную побути сьогодні художниками анімалістами і намалювати півника, але не пензликами, а ватними паличками.

-         Учні скажіть мені , півень це хто? (птах)

-         Як ви визначили , що це птах?(відповіді дітей)

-         До якої природи від відноситься? Чому?

Практична робота   ( 7 хв.)
(діти малюють під фонову музику)
Презентація малюнків дітьми. Словесне оцінювання робіт вчителем

           VI . Підсумок уроку ( 3 хв.)
          Рефлексія
У вас на партах лежать повітряні кульки зеленого, жовтого та червоного кольорів, якщо вам сподобався урок візьміть кульку зеленого кольору, якщо не дуже, то жовтого, і якщо зовсім не сподобався то візьміть кульку червоного кольору. Та на цьому наш урок не завершено запрошую вас до «Лабораторії успіху» , але не забудьте ваші кульки (діти проходять за спільний стіл на якому стоять пляшки на чверть наповнені оцтом , вчитель пояснює , що потрібно бути дуже обережними з рідиною)
-         Скажіть , а птахи літають? А півень?
-         У півня є дуже завітна мрія, він хоче побачити весь світ з висоти. От зараз разом з вами ми допоможемо йому взлетіти, а яким чином ви зараз зрозумієте . Стежте за мною . (Беру пляшку в яку на 1/5 налитий оцет , додаю в неї соди і зразу надіваю на пляшку повітряну кульку)
-         А що ми бачимо? А як ви вважаєте чому кулька почала надуватися?  (коли ми у оцет додали соду то вони почали взаємодіяти між собою, тому почав виділятися вуглекислий газ, діти починають робити дослід самостійно під наглядом вчителя) Зробивши дослід діти ідуть чіпляти кульки на дошку де вже чекає на них півник в корзині.
-         Діти , півник дуже зрадів тому   , що ви здійснили його мрію. Дуже вам дякую за урок, та на цьому наш урок закінчено!







Немає коментарів:

Дописати коментар